21.8.12

Receptury Babuszki Agafii: Maska łopianowa i drożdżowa

receptury babuszki agafii maska do włosów łopianowa

Dziś przychodzę do Was z recenzją kolejnych rosyjskich masek do włosów Receptury Babuszki Agafii. 

Łopianowa maska do włosów Receptury Babuszki Agafii 

Pierwszym produktem jest łopianowa maska do włosów Receptury Babuszki Agafii o działaniu wzmacniającym i regenerującym. Maska zawiera olej łopianowy, otręby owsiane, sok z brzozy i oleje z zimnego tłoczenia. Poniżej znajduje się krótka analiza składu maski:

Aqua with infusions of (woda z): Avena Sativa Oat (otręby owsiane),  Betula Alba Juice (sok z brzozy); enriched by extracts: Salvia Officinalis (ekstrakt z szałwii), Rubus Chamaemorus (ekstrakt z nasion maliny moroszki), Rhodiola Rosea (ekstrakt z różeńca górskiego), Cetrionium Chloride (kondycjoner i antystatyk), Cetearyl Alcohol (emolient), Ceteareth-20 (emulgator, substancja myjąca), Guar Gum (guma guar - zagęstnik), ; cold pressed oils: Arctium Lappa Seed Oil (olej łopianowy), Ribes Nigrum Seed Oil (olej z nasion czarnej porzeczki), Linum Usitassimum Seed Oil (olej z nasion lnu), Pyridoxine (witamina B6), Panthenol (witamina B5), Niacinamide (witamina PP), Citric Acid, Parfum, Benzoic Acid, Sorbic Acid (konserwanty). 

Mimo, iż producent zaleca zmycie po 1-2 minutach, ja maskę łopianową trzymałam na włosach przez 15-20 minut. Kiedyś zdarzyło mi się przetrzymać ją nieco dłużej i niestety skończyło się to podrażnieniem skóry głowy :( Ziołowy zapach kosmetyku utrzymuje się przez jakiś czas na włosach. Maska łopianowa Babuszki Agafii ma rzadką konsystencję i jest średnio wydajna (może dlatego, że nakładałam jej dość dużo) - opakowanie wystarczyło mi na 1,5 miesiąca przy stosowaniu 2 razy w tygodniu.

Jeśli chodzi o działanie maski łopianowej to w porównaniu do innych rosyjskich kosmetyków, które stosowałam jest dość przeciętne. Włosy są miękkie i miłe w dotyku, ale nie tak lśniące jak po balsamie na propolisie czy też odżywce Natura Siberica O&N. Pok koniec opakowania miałam nawet wrażenie, że włosy są nieco "sianowate". Patrząc na skład maski łopianowej myślę, że można liczyć na jakieś pozytywne działanie na skórę głowy - przyspieszenie porostu, wzmocnienie, ograniczenie wypadania włosów. Oczywiście to jak szybko rosną włosy zależne jest od wielu czynników takich jak wiek, geny, czy też stan zdrowia i sposób odżywiania. Jest to kwestia bardzo indywidualna.  U siebie zauważyłam nieco mniej wypadających włosów, ale nie jest to jakaś spektakularna zmiana. Moim zdaniem maska łopianowa nie jest zła, ale jest to najsłabszy produkt z całej mojej rosyjskiej kolekcji. Ostatnio zamówiłam maskę drożdżową Receptury Babuszki Agafii i ta wersja odpowiada mi bardziej niż łopianowa.

Cena: 18 zł/300 ml. 

Drożdżowa maska do włosów Receptury Babuszki Agafii 


drożdżowa maska do włosów Receptury Babuszki Agafii

Drożdżowa maska do włosów Receptury Babuszki Agafii na porost włosów to jeden z najbardziej kultowych rosyjskich kosmetyków, dlatego postanowiłam ją wypróbować pomimo tego, że jej łopianowa siostra trochę mnie zawiodła. Maska ma za zadanie stymulować wzrost włosów i hamować ich wypadanie za sprawą takich składników jak drożdże piwne i olej z kiełków pszenicy.

Skład: Aqua with infusions of: Yeast Extract (ekstrakt z drożdży piwnych), Betula Alba Juice (sok z brzozy); enriched by extracts: Inula Helenium Extract (ekstrakt z omanu wielkiego), Arctostaphylos Uva Ursi Extract (ekstrakt z mącznicy lekarskiej), Silybum Marianum Extract (ekstrakt z ostropestu plamistego), Cetrimonium Chloride (kondycjoner i antystatyk), Cetearyl Alcohol (emolient), Ceteareth-20 (emulgator, substancja myjąca), Guar Gum (guma guar - zagęstnik); cold pressed oils: Triticum Vulgare Germ Oil (olej z kiełków pszenicy), Ribes Aureum Seed Oil (olej z nasion białej porzeczki), Pinus Sibirica Cone Oil (olej z orzeszków cedrowych), Rosa Canina Friut Oil (olej z owoców dzikiej róży), Ascorbic Acid (wit. C), Panthenol (witamina B5), Glucosamine (glukozamina), Citric Acid, Parfum, Benzoic Acid,  Sorbic Acid (konserwanty).

Podobnie jak to miało miejsce w przypadku maski łopianowej tutaj skład również jest bogaty, znajdziemy w nim pięć ekstraktów, cztery oleje i witaminy. Zapach maski drożdżowej przywodzi na myśl maślane ciasteczka i ten aromat przypadł mi do gustu zdecydowanie bardziej niż wersja łopianowa. Jeśli chodzi o konsystencję i wydajność wersja drożdżowa jest tak samo rzadka i średnio wydajna jak wersja łopianowa. Opakowania wystarczyło mi na około miesiąc.

Maskę drożdżową trzymałam na włosach nieco dłużej niż zaleca producent (przez około 15 minut) i podobnie jak maska łopianowa ta również spowodowała u mnie podrażnienie skóry głowy, jeśli zdarzyło mi się przekroczyć ten czas. Jeśli chodzi o działanie maski oceniam ją odrobinę lepiej niż łopianową, ale również nie powaliła mnie na kolana. Mimo, że jest to maska, a nie odżywka, nie wygładza włosów tak dobrze jak balsam Natura Siberica. Maska nie wpłynęła też w widoczny sposób na wypadanie włosów, zauważyłam natomiast trochę nowych baby hair. Nie wiem czy wrócę jeszcze do maski drożdżowej, bo średnio przypadła mi do gustu, a jest jeszcze tyle rosyjskich kosmetyków do wypróbowania;)

Cena: 18 zł/300 ml.


16 komentarzy:

  1. Ja także zamówiłam maskę drożdżową, ale jeszcze nie przyszła, a nie mogę się jej doczekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałaś szczęście, że zdążyłaś, bo w Kalinie już skończyły się zapasy tej maski. Czekam na Twoją recenzję:)

      Usuń
  2. Też ją mam ale mi przypadła, tylko na skalp ,resztę włosów wysuszała, zapach natomiast sie mi podoba:) Drożdżową właśnie testuję, ma śmieszny zapach ciastek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobne odczucia - pod koniec opakowania miałam wrażenie, że włosy są po niej nieco "sianowate". Czekam na Twoją recenzję drożdżowej :)

      Usuń
  3. chętnie bym wypróbowała rosyjskich komstyków!;)
    pozdrawiam,zapraszam1;)

    OdpowiedzUsuń
  4. przyszły do mnie te rosyjskie maski, najładniej pachnie łopianowa, ale czekają grzecznie na swój czas, pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że masz wszystkie :] Ciekawi mnie jajeczna, której jeszcze nie miałam - czekam na Twoją opinię o niej :) Ja wolę chyba zapach drożdżowej.

      Usuń
  5. Szkoda, że jest taka przeciętna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o działanie na włosy mnie nie zachwyciła, ale liczę przynajmniej, że dzięki składowi mogła zmniejszyć wypadanie włosów.

      Usuń
  6. mnie się marzy drożdżowa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zamierzasz jakąś kupić to zacznij od drożdżowej :)

      Usuń
  7. cudowne składy mają te maski ;) tą też chciałabym wypróbować, mimo że nie jesteś nią do końca zachwycona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto wypróbować tą maskę ze względu na skład - można liczyć na wzmocnienie i przyspieszenie porostu:)

      Usuń
  8. Zastanawiałam się nad ta maską. Wzięłam drożdżową, ale nie jestem zadowolona.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger