25.1.13

Jak wzmocnić włosy? Przewodnik krok po kroku

Jak wzmocnić włosy

Dziś kilka słów o tym jak wzmocnić włosy oraz szybkie domowe sposoby na wzmocnienie włosów. Słabe, łamliwe, rzadkie i nadmiernie wypadające włosy to bardzo częsty problem. Przyczyny mogą być różne: długotrwały stres, niewłaściwe odżywianie, czy też uwarunkowania genetyczne. Najważniejszym krokiem ku wzmocnieniu włosów jest właściwa pielęgnacja skalpu oraz wzmocnienie cebulek, tak aby za jakiś czas włosy były zdrowsze i przede wszystkim gęstsze. Istotna jest również delikatna pielęgnacja, aby nie doprowadzić do tego, że włosy staną się jeszcze słabsze.


Delikatne mycie

Włosy powinnyśmy myć w ciepłej, ale nie gorącej wodzie przy użyciu odżywki lub delikatnego szamponu nie zawierającego silnych detergentów (spis szamponów bez SLS). Do ostatniego płukania używamy chłodnej lub zimnej wody, co poprawi krążenie i doda włosom blasku.

Wcierki i oleje na wzmocnienie cebulek włosów

Najważniejszy punkt jeśli chodzi o wzmocnienie włosów to pielęgnacja skalpu. W praktyce przekonałam się, że najbardziej skuteczne jest stosowanie wcierek ziołowych i olejów do włosów. Dla osób, które nie wiedzą na jaką wcierkę się zdecydować przygotowałam post, w którym porównałam składy najpopularniejszych wcierek do włosów. Jeśli chodzi o oleje to w moim przypadku najbardziej skuteczne okazały się oleje indyjskie (olejek Sesa, Khadi) oraz rosyjskie (Nevskaya Korona, Baikal Herbals). Wiele włosomaniaczek chwali sobie olejki Green Pharmacy, słyszałam również, że świetnie sprawdza się olej rokitnikowy, a nawet olej rycynowy. Wcierkę wmasowuję w skórę głowy codziennie, natomiast olej 2-3 razy w tygodniu. Zabiegi te wzmocnią nasze cebulki, dzięki czemu włosy będą rosły mocniejsze i staną się gęstsze.

Proteiny na zniszczone i łamliwe włosy

Jeśli nasze włosy są osłabione, a dodatkowo zniszczone i łamliwe powinnyśmy koniecznie zaopatrzyć się w odbudowującą odżywkę lub maskę proteinową. Jednak jeśli mamy włosy o wysokiej porowatości lub po prostu nasze włosy źle reagują na proteiny, pamiętajmy, aby maskę proteinową stosować w duecie z maską mocno nawilżającą lub dodać do niej odrobinę dowolnie wybranego oleju, dzięki czemu unikniemy przeproteinowania.

Domowe sposoby na wzmocnienie włosów

Jeśli dysponujemy wolnym czasem raz w tygodniu warto zafundować sobie domowe SPA dla włosów, a konkretnie maskę, która pomoże nam je odbudować i wzmocnić. Do przygotowania domowej maseczki używam: 1/2 szklanki wody lub mleka, 1/2 kostki drożdży, 1 żółtko i 2 łyżeczki dowolnego oleju (np. oliwy z oliwek). Po wymieszaniu wszystkich składników nakładam maseczkę na włosy i trzymam przez 30 minut, po czym zmywam. 

Ograniczenie zabiegów osłabiających włosy

Niektóre zabiegi fryzjerskie mają niekorzystny wpływ na kondycję naszych włosów i mocno je osłabiają. Jeśli mamy łamliwe włosy szczególnie powinnyśmy ograniczyć takie zabiegi jak farbowanie (w szczególności rozjaśnianie, które najbardziej osłabia włosy) oraz stylizację na gorąco. Czesanie także powinno być delikatne. 

Dieta i suplementy na mocne włosy

Co jeść, aby mieć mocne włosy? Powinnyśmy zadbać o zdrową dietę bogatą w takie produkty jak: chude mięso i ryby, wątróbka, nabiał, owoce cytrusowe, warzywa strączkowe, kalafior, brokuły, szpinak, marchew, pomidory, orzechy, produkty pełnoziarniste oraz różnego rodzaju kiełki, drożdże i galaretki. Warto sięgnąć po suplementy na wzmocnienie włosów albo rozważyć picie pokrzywy, czy też drożdży. Witaminy i mikroelementy w nich zawarte wzmocnią także nasze paznokcie.

Stosujecie któreś z opisanych sposobów na wzmocnienie włosów?

15 komentarzy:

  1. Ja już od pół roku dbam o moje włoski :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj mam problem z włosami...olejki,maski to jeszcze jakoś mnie ratuje ale z farbowania no nie nie zrezygnuje oj nie nie...Świetne porady !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też farbuję, ale raz na 3 miesiące i rozważam przejście na bardziej naturalne farby.

      Usuń
  3. Mimo iż uczę się za fryzjerkę to nigdy nie przywiązywałam większej uwagi co do moich włosów, chciałabym tylko żeby były długie ;p :D

    OdpowiedzUsuń
  4. stosowanie wcierek bardzo odmieniło moją pielęgnację - pamiętam, że miałaś o nich bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam wcierki, choć kiedyś ich stosowanie wydawało mi się uciążliwe ;) Post o wcierkach właśnie poszerzyłam i zaktualizowałam :)

      Usuń
  5. wszystko stosuję :D
    ale włosy jakieś zachwycające to nie są :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też jeszcze nie są idealne, ale zdecydowanie widać nowe baby hair i zagęszczenie, na którym najbardziej mi zależy.

      Usuń
  6. moje na szczęście znacznie się wzmocniły ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super blog świetny wygląd, sposób pisania i porady:) z Chęcią zaobserwuję :*

    Zapraszam; http://lovee-fashioon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne porady, muszę tutaj częściej zaglądać.;p Obserwuję.;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za porady, na pewno zastosuje ponieważ mam ogromny problem z wypadniem włosów :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy17/2/14 10:57

    Mam ogromny problem z nadmiernym wypadaniem wlosow ,ostatnio dołączył łupież ,włosy bardzo sie przetluszczaja.Nie mogę za bardzo eksperymentować gdyż nie mieszkam w Polsce i wszystko zamawialabym przez internet.Prosze o pomoc.Szukam szamponu i odżywek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki temu wpisowi, znalezionemu całkiem przypadkowo postanowiłam z nowym rokiem zadbać o moje marne ( a dokładnie rzecz ujmując cienkie, liche, słabe, łamliwe i przetłuszczające się) włosy ;) Tak więc od 1 stycznia przerzuciłam się na szampon i odżywkę bez SLS (Natura Siberica), zaczęłam stosować wcierkę (Receptury Babci Agafii) no i jeszcze tabletki wcinam (revalid). No i widzę pierwsze efekty :) tzn. pojawiły się włoski, odkryłam je przypadkiem zaczesując włosy opaską, jakie było moje zdziwienie :):) czy są grubsze... na razie nie powiedziałabym, ale na pewno ładnie wyglądają, są miękkie, błyszczą się. Ale niestety nie radzę sobie z przetłuszczaniem włosów. Próbowałam stosować płukanki z cytryny ale nie widziałam efektów. Pozdrawiam i.... dziękuję za inspirację i świadomość ;) !

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy19/5/14 14:30

    Ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger