2.3.13

Co zrobić żeby włosy się nie elektryzowały? 5 niezawodnych sposobów


Elektryzujące się włosy to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi borykamy się zimą, kiedy nosimy czapki, szaliki i swetry. Tendencje do elektryzowania mają szczególnie włosy przesuszone, cienkie i zniszczone. Co zrobić żeby włosy się nie elektryzowały?


Płyn do płukania tkanin

Aby zminimalizować ryzyko elektryzowania się włosów powinnyśmy wszystkie czapki, szaliki, swetry itd. wypłukać w wodzie z płynem do płukania tkanin, gdyż tego typu produkty mają działanie antystatyczne, czyli zapobiegają elektryzowaniu się.

Akcesoria do czesania

Najlepiej zrezygnować z plastikowych grzebieni i szczotek, na rzecz grzebieni drewnianych lub szczotki z naturalnego włosia. Jeśli włosy elektryzują się po uczesaniu szczotką z naturalnego włosia, należy umyć taką szczotkę w szamponie bez silikonów i wypłukać z wodzie z odrobiną octu lub kilkoma kroplami płynu do płukania tkanin. 

Zabiegi nawilżające

Jako, że szczególnie podatne na elektryzowanie są włosy przesuszone, warto zafundować im solidną porcję nawilżenia, stosując maski emolientowe. Więcej informacji na temat zabiegów odżywczych znajdziecie we wpisie o tym, jak odżywić włosy.

Odzywka z antystatykiem

W walce z elektryzowaniem pomogą nam także odżywki bez spłukiwania lub sera zawierające w swoim składzie substancje antystatyczne. Skutecznymi antystatykami w kosmetykach do włosów są silikony (Dimethicone, Amodimethicone), naturalne oleje (np. Sweet Almond Oil) a także parafina (Paraffinum Liquidum).

Jonizacja

Coraz popularniejsze stają się suszarki i szczotki jonizujące. Neutralizują one dodatni ładunek elektryczny, który jest odpowiedzialny za elektryzowanie się włosów, a tym samym skutecznie pomagają w uporaniu się z tym problemem.

Jak radzicie sobie z elektryzowaniem się włosów zimą? Czy macie jakieś wypróbowane sposoby?

9 komentarzy:

  1. potwierdzam :) ja mam ogromny problem z elektryzującymi włosami

    OdpowiedzUsuń
  2. mojej siostrze bardzo sie elektryzuja, przetestuje na niej Twoje rady;)
    zapraszam do siebie na kosmetyczne rozdanie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się najgorzej elektryzują włosy w przymierzalniach w sklepach z ubraniami :D

    A i w moim przypadku jonizacja jednak na o nie pomaga ;) Nie wiem jak to jest, jednego dnia włosy mi się masakrycznie elektryzują, a następnego już nie

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi włosy zawsze się elektryzują właśnie gdy użyję produktu z silikonem (produktu do spłukiwania) ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. ohh jak mi się elektryzują wiecznie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Odkąd stosuje olejki. Nie mam problemu z elektryzowaniem się włosów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też tego nienawidzę, jak przeciągnę sweter przez głowę, a włosy od razu się elektryzują i przyczepiają do twarzy :D Nie słyszałam nigdy o takich sposobach ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy30/9/13 15:08

    ręcznik z mikrofibry!!! - moje ostatnie odkrycie. bardzo łagodny dla włosów w ogóle ich nie zahacza i leżą sobie gładko.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger