23.3.13

Greckie kosmetyki Mythos: szampon do włosów farbowanych i terapeutyczna maska Soja


Dziś chciałabym podzielić się z Wami moją opinią na temat nowości jaką są greckie kosmetyki Mythos. Przedstawiam szampon do włosów farbowanych i terapeutyczną maskę Soja od Mythos.

Szamponu do włosów farbowanych Mythos testuję od lutego. Szampon ma zapewnić naszym włosom lśniący kolor i zwiększenie objętości, a także chronić je przed farbami i wysuszeniem.

Produkt skusił mnie zawartością dużej ilości składników aktywnych: oliwa z oliwek, pastwin trójpręcikowy, lycopene (barwnik z pomidorów), proteiny pszenicy, miód, wasabi, prowitamina B5, czerwone winogrona.

Szampon został zamknięty w butelce o pojemności 300 ml, wyposażonej w wygodny dozownik. Kosmetyk jest przezroczysty, jego konsystencja jest gęsta, jak dla mnie wręcz idealna. Szampon dobrze oczyszcza włosy, podczas mycia "skrzypią" i gdyby nie odżywka myślę, że mogłabym mieć kłopot z ich rozczesaniem. Szampon zawiera SLES, a zatem jak dla mnie nie nadaje się do codziennego stosowania, natomiast do oczyszczania 2 razy w tygodniu jak najbardziej. Przy takim stosowaniu szampon nie wysusza włosów, po umyciu są one sypkie i błyszczące. Zdecydowanym plusem jest fakt, że szampon nie powoduje swędzenia ani nie podrażania mojej bardzo wrażliwej skóry głowy. Gdyby nie zawartość SLES chętnie stosowałabym ten kosmetyk do codziennego mycia.

Szampon do włosów farbowanych Mythos dostępny jest w sklepie internetowym Flax w cenie ok. 30 zł.

Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Lauryl Glucoside, Olive Oil PEG-7 Esters, Cocamidopropyl Betaine (betaina kokamidopropylowa), Krameria Triandra Root Extract, Lycopene, Hydrolyzed Wheat Protein, Mel, Polyquaternium-10, Melanin, Wasabia Japonica Root Extract, Superoxide Dismutase, Glycerin, Tocopherol, Panthenol, Vitis Vinifera Seed Extract, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Laureth-2, Butylene Glycol, Benzyl Alcohol, Dehydroacetic Acid, Alcohol, Sodium Chloride, Tetrasodium Dicarboxymethyl Glutamate, Citric Acid, Parfum, Linalool, Geraniol.

Greckie kosmetyki Mythos

Kolejny produkt greckiej marki Mythos, jaki miałam okazję przetestować to terapeutyczna maska do włosów Soja. Maska ma za zadanie dodawać włosom naturalnej siły, odbudowywać i odnawiać strukturę zniszczonych włosów oraz wzmacniać cebulki.

Kompozycja kosmetyku jest bardzo bogata i nastawiona na intensywne nawilżenie. Wysoko w składzie znajduje się oliwa z oliwek, pantenol, olej sojowy, biosacharydy, hydrolizowane proteiny pszenicy oraz miód. Maska nie zawiera silikonów. 

Terapeutyczna maska zamknięta jest w estetycznej tubie o niebanalnym wzornictwie w śródziemnomorskim klimacie. Produkt ma biały kolor, gęstą, kremową konsystencję i delikatny, słodkawy zapach. Maska łatwo się rozprowadza i nie spływa z włosów. Pozostawiam ją na włosach od 15 do 30 minut, w zależności od ilości czasu, jakim dysponuję. W moim przypadku kosmetyk działa nawilżająco i wygładzająco, nie powodując jednocześnie obciążenia włosów. Włosy po jego użyciu świetnie się rozczesują, są błyszczące i puszyste.

Spośród testowanego przeze mnie trio produktów marki Mythos terapeutyczna maska do włosów należy do najtańszych, zaś w kwestii działania wypada zdecydowanie najlepiej.

Terapeutyczna maska do włosów Mythos Soja dostępna jest w sklepie Flax w cenie 25,01 zł.

Skład: Aqua, Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Olive Oil PEG-7 Esters, Panthenol, Glycine Soja Oil, Glycolipids, Glycine Soja Sterols, Phospholipids, Biosaccharide Gum-4, Hydrolyzed Wheat Protein, Mel, Dehydroacetic Acid, Benzyl Alcohol, Parfum, Butylphenylmethylpropional, Hexyl Cinnamaldehyde.


10 komentarzy:

  1. niby wszystko eko a tu bach sls... mialam jakis czas temu wielkie chęci na te szampony ale moja skora nei toleruje sls ani troche wiec coż, poza tym mythos bardzo lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coraz częściej słyszę o tej firmie. Mam dużo szamponów z SLS i SLES, więc póki co na pewno go nie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy24/3/13 13:57

    ehhhh i niestety Alkohol :( bardzo zły dla moich włosów. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alkohol jest tu w minimalnych ilościach, myślę, że nie zaszkodzi ;) Generalnie uważam, że ten szampon nie wysusza mimo, iż zawiera SLES.

      Usuń
  4. Szkoda, że z SLS - ami ... chyba wszystkie szampony tej marki zawierają ten składnik.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szampon Mythos zawiera SLS ale w bardzo małych ilościach, dlatego jest znacznie mniej szkodliwy dla włosów niż standardowe szampony. Ja używam ten szampon w połączeniu z odżywką i jestem bardzo zadowolona. Ostatnio zakupiłam też krem nawilżający do twarzy i jest całkiem przyjemny. Co prawda nie pachnie jak większość perfumowanych kosmetyków, ale ładnie nawilża buzie. Ostatnio widziałam też mgiełkę ochronną do włosów. Używał jej ktoś?

    OdpowiedzUsuń
  6. Szampon Mythos zawiera SLS ale w bardzo małych ilościach, dlatego jest znacznie mniej szkodliwy dla włosów niż standardowe szampony. Ja używam ten szampon w połączeniu z odżywką i jestem bardzo zadowolona. Ostatnio zakupiłam też krem nawilżający do twarzy i jest całkiem przyjemny. Co prawda nie pachnie jak większość perfumowanych kosmetyków, ale ładnie nawilża buzie. Ostatnio widziałam też mgiełkę ochronną do włosów. Używał jej ktoś?

    OdpowiedzUsuń
  7. Szampon zawiera SLS ale w bardzo małych ilościach. Ja go używam w połączeniu z odżywką i jestem bardzo zadowolona. Ostatnio widziałam mgiełkę do włosów Mythos chroniącą przed słońcem. Używał jej ktoś? Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem zadowolona z szamponu i nie zauważyłam wysuszenia. Posiadam tą mgiełkę i wkrótce będę o niej pisać :)

      Usuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger