17.10.15

Maseczka z jajka na włosy




Domowa maseczka z jajka to najpopularniejszy babciny sposób na zniszczone, łamliwe i puszące się włosy. Jajka są bogate w lecytynę i białko, dzięki czemu mają działanie wzmacniające oraz nawilżające. Głównym "składnikiem aktywnym" w jajach jest tak na prawdę żółtko. Żółtko działa na włosy niczym serum, sprawiając, że włosy lepiej odbijają światło i zyskują niesamowity połysk. Dzięki zawartości witaminy A i witaminy B12 wzmacnia cebulki, zapobiega wypadaniu włosów oraz łamliwości.


Jak działa jajko na włosy? Czy maseczka z jajka ma właściwości regenerujące? Jajko zawiera proteiny wielkocząsteczkowe, które nie są wystarczająco małe, aby mogły przeniknąć wgłąb włosa. Krótko mówiąc cząsteczki są zbyt duże, aby mogły zregenerować włosy tak skutecznie, jak dzieje się to w przypadku protein hydrolizowanych, zawartych w gotowych kosmetykach. Proteiny, które przeszły proces hydrolizy mają zdolność do wypełniania ubytków we włosach, zwiększają wytrzymałość mechaniczną włosów, jednocześnie zwiększając elastyczność i objętość. W odróżnieniu od nich proteiny zawarte w jajkach działają jedynie na powierzchni włosa. 

W takim razie można by zadać pytanie: czy rzeczywiście maseczka z jajka pomaga na włosy? Moim zdaniem TAK - stosowałam maskę niejednokrotnie w różnych wariantach i efekty były widoczne. Zresztą korzyści z zastosowania maseczki z jajka znane były już za czasów naszych babć.

Jakich efektów możemy się spodziewać po zastosowaniu maseczki jajecznej?
  • ma działanie kondycjonujące
  • wzmacnia włosy
  • zmniejsza łamliwość włosów
  • pogrubia włosy
  • dodaje połysku
  • przyspiesza porost włosów, dzięki zawartości witamin A, D i E

Jesteście ciekawe jak zrobić maseczkę z jajka na włosy? Przepis jest bajecznie prosty. Oto moje ulubione warianty:

Maseczka z jajka i miodu

To moja pierwsza propozycja dla każdego, kto potrzebuje szybkiej i prostej kuracji proteinowej oraz odrobiny nawilżenia.

Składniki:
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki miodu
  • 2-3 łyżki dowolnego oleju
  • zwykła odżywka - taka ilość, aby maska nabrała odpowiedniej konsystencji   

Maseczka z jajka i cytryny

Prosta maska o działaniu wzmacniającym i nabłyszczającym. Idealna dla włosów z tendencją do przetłuszczania. Cytryna ma również działanie antyseptyczne i przeciwłupieżowe.

Składniki:
  • 1 jajko 
  • 1 łyżka soku z cytryny

Maseczka z jajka i oliwy

Najpopularniejsza wersja maseczki z jajka na porost włosów i wypadające włosy.

Składniki:
  • 1 jajko 
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek

Każdą z maseczek przygotowuję w taki sam sposób. Łączę wszystkie składniki i nakładam mieszankę na suche lub zwilżone włosy przed myciem. Trzymam przez co najmniej 15 minut pod foliowym czepkiem. Pamiętajcie, że maseczkę z jajka zawsze należy spłukiwać chodną, nie gorącą wodą.

Oczywiście jeśli nie mamy czasu lub chęci, aby przygotowywać domową kurację, istnieje alternatywa w postaci gotowych masek proteinowych, które będą miały podobne działanie.

Miałyście okazję wypróbować maseczkę z jajka? Podzielcie się swoimi przepisami!

Przeczytaj także: Majonez na włosy

10 komentarzy:

  1. Jajko na włosach kompetentnie do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś używałam jajka, ale zapaszek jest dosyć uporczywy, zwłaszcza gdy się wyjdzie na zewnątrz :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie próbowałam masek z jajka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie próbowałam :) wolę upiec z jajek ciasto, a na włosy dać coś z drogerii ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Próbowałam tylko raz i więcej było z tego szkody niż pożytku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś namiętnie stosowałam jajko w pielęgnacji włosów, obecnie sięgam po nie trochę rzadziej :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja używam jak sobie przypomnę ;) Ale ogólnie maseczki z żółtka działają na mnie bardzo dobrze, w różnych kombinacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie próbowałam jeszcze maseczki z jajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, mam problem. Otóż chodzi o to że zrobiłam sobie taka maseczkę z jajka i po umyciu moje włosy były szorstkie i całe pokołtunione.. Nie wiem czy to moze miec związek z tym ze ostatnio miałam zafarbowana włosy? Albo tez podejrzewam ze moja woda jest po prostu twarda.
    Czy żadna maska mi nie pomoże? :/ nie wiem co robic, prosze o pomoc!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Kosmetyczne Pokusy , Blogger